Ny e-tjänst för att ansöka om skolskjuts
Den 15 mars öppnar en ny e-tjänst för skolskjuts i Älvdalens kommun. I e-tjänsten ska vårdnadshavare till barn i grundskolan ansöka om skolskjuts inför nästa läsår.
Användningen av den nya e-tjänsten berör både dig som ansöker om skolskjuts för första gången och för dig som redan har skolskjuts.
Så här fungerar e-tjänsten:
- Du loggar in i e-tjänsten med e-legitimation.
- Ansökan är enkel att göra och de flesta beslut är automatiserade.
- Ansökningsperioden är 15 mars till 6 april.
- Både vårdnadshavare och handläggare kan följa ärendet digitalt i e-tjänsten. De kan även kontakta varandra enkelt i e-tjänsten.
När ansökningsperioden börjar kommer du att kunna hitta e-tjänsten på alvdalen.se/skolskjuts Länk till annan webbplats.
Gemensam e-tjänsteplattform för Dalarnas kommuner
Skolskjutsansökan blir en av de första e-tjänsterna som byggs på en dalagemensam digital plattform. E-tjänsteplattformen gör att kommunerna kommer att kunna erbjuda invånarna nya e-tjänster, men också att skapandet av e-tjänster kan göras i samverkan med andra kommuner i och utanför Dalarna.