Nya öppettider för medborgarservice i Idre från och med februari
Från och med 3 februari 2025 får medborgarservice på Idre kommunkontor nya öppettider. Som medborgare och besökare kommer du då att kunna få stöd och hjälp i generella ärenden på Idre kommunkontor varje vardag. Varmt välkommen!

Medborgarservicen är vägen in till kommunen och ger dig en första vägledning i ditt ärende.
–Det kan handla om allt från att få stöd med att fylla i blanketter och ansökningar till att göra felanmälningar eller bli guidad till rätt person inom kommunens organisation, säger Hanna Dahlkvist, enhetschef med ansvar för bland annat medborgarservice.
Nya öppettider och former för medborgarservice
Det har sedan länge varit möjligt att få viss medborgarservice på Idre kommunkontor. En nyhet är att det nu är medarbetare från både Samhällsenheten och biblioteket som tar emot dig som besöker oss. Måndagar och onsdagar får du service av filialföreståndare Monica Jönsson-Thollander i bibliotekets lokaler en trappa upp. Tisdagar, torsdagar och fredagar får du hjälp av administratör Sofie Persson på bottenplan där Samhällsenheten håller till. Nytt är också att öppettiderna för medborgarservice i Idre kommer att ändras från februari. Förändringarna påverkar inte övriga funktioner på kommunkontoret.
Medborgarservice öppettider från och med 3 februari
Måndagar och onsdagar klockan 10.00–18.00.
Tisdagar, torsdagar och fredagar klockan 8.00–16.00.
Lunchstängt måndag–fredag klockan 12.00–13.00.
Öppettiderna kan variera under semesterperioder och annan ledighet, men aviseras då på kommunens hemsida.
Synpunkter och önskemål på medborgarservicen
Under hösten har det funnits möjlighet för dig som medborgare att lämna in dina synpunkter på vad du skulle vilja kunna få hjälp med på kommunkontoret i Idre.
–Om du har tankar och önskemål som du inte hunnit lämna in, går det bra att ge dem till oss löpande. Det kan du bland annat göra via vår wepplats alvdalen.se via formulär som du hittar på sidan Synpunkter och klagomål. Det går även bra att kontakta oss fysisk via kontaktcenter, via mejl eller telefon. Vi vill gärna få feedback på vår service för att fortsätta utvecklas efter våra invånares behov, säger Hanna Dahlkvist.