Vi gör det enklare att kontakta kommunen - nu med chattfunktion på alvdalen.se
Älvdalens kommun tar ett steg framåt för att göra det smidigare och lättare att få svar på enklare frågor. Nu kan du chatta med en av våra kunniga kommunvägledare direkt på vår webbplats, alvdalen.se.

Nu öppnar vi upp en chattfunktion som ett extra verktyg på vår webbplats. Det här betyder att det blir enklare för dig att få svar på frågor. Med chatten kan du snabbt och direkt kommunicera med oss i kontaktcenter.
– Vi hoppas att vår chatt blir uppskattad. Chatten är en del av att utveckla god kommunal service som ständigt anpassas efter medborgarnas och besökandes behov, säger Hanna Dahlkvist som är enhetschef med ansvar för bland annat medborgarservice i Älvdalens kommun.
Chatten är vanligtvis öppen helgfria vardagar mellan klockan 08.00–16.00. När du ställer en fråga i chatten är det någon av våra kommunvägledare i kontaktcentret som svarar. Om ingen kommunvägledare är tillgänglig får du meddelande om det i chatten. Du är då välkommen att ringa till oss eller skicka ett mejl i stället.
– Vi vill att det ska vara snabbt och smidigt att få svar på enklare frågor. Det är just korta och generella frågor som vi kommer att kunna svara på i chatten, säger Lena Eriksson som är en av de kommunvägledare som kommer att finnas bakom chatten för att svara på dina frågor.
Frågor som innehåller känslig information eller som handlar om personliga ärenden ska vi inte hantera i chatten. Den typen av information behöver vi fortfarande hänvisa till e-tjänster, telefonsamtal eller mejl beroende på vad det gäller.
– Det kan vara bra att känna till att vi inte kan se smileys i chatten. Så du som vill meddela oss att du blev glad eller göra en tumme upp får helt enkelt skriva det istället, säger Lena.
Vi ser fram emot att möta dig i chatten och hjälpa till med dina frågor och ärenden på ett smidigt sätt!