Tisdag 11 februari
Klockan 15.00 – 16.00
Kommunhuset i Älvdalen, konferensrummet Loftet, Per Mats Torg 1

Dialogmöte om leverans av matlådor till hemtjänstkunder

Möjlighet för företagare att leverera matlådor till hemtjänstens kunder

Möjlighet för företagare att leverera matlådor till hemtjänstens kunder

Ta chansen att öka din försäljning och nå fler kunder. Den 11 februari i Älvdalen arrangeras dialogmöte om möjligheten att sälja och leverera matlådor till hemtjänstens kunder.

Nämnden för social myndighetsservice i Älvdalen, Mora och Orsa har beslutat att sluta med hemleverans av matlådor. Just nu pågår ett arbete där man undersöker vilka alternativa lösningar som finns i våra kommuner och näringslivet förfrågas om möjligheter att vara delaktiga.
I Älvdalen levererar hemtjänsten idag ca 50 matlådor om dagen, och antalet är något mindre i Särna och Idre.

Totalt finns det ca 250 hemtjänstkunder i hela Älvdalens kommun, detta öppnar för att öka antalet matlådor till fler än dagens 50. Dessutom visar prognoser att antalet personer över 75 år kraftigt kommer öka inom bara några år. Det gör att behovet av matlådor sannolikt kommer att öka.

Anmäl dig genom att mejla frida.torsein@alvdalen.se eller ringa 0251-312 32.

Information
Datum: Tisdag 11 februari
Tid: 15.00 - 16.00
Plats: Kommunhuset i Älvdalen, konferensrummet Loftet, Per Mats Torg 1
Arrangör: Frida Torsein
Senast uppdaterad: 3 februari 2020